Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 19 november 2009 21:17

Nästa vecka ska jag vara borta från arbetet så eleverna kommer att ha vikarie. De kommer bl a. få göra knäckkakor så idag har jag gjort en film om hur man gör dessa.


Jag har även gjort ett bildrecept - använder mig av Powerpoint och skriver ut dessa till bildrecept. Det är en eller ett fåtal instruktioner per sida + bilder som ger stöd.


Eleverna kommer att få välja om de följer receptet i HK-boken eller bildrecept eller recept på engelska.



Av Maria - 19 november 2009 09:35

Idag dubbelpanerar och steker eleverna hajmalfilé, gör eget potatismos, gräddfilssås och grönsaker.

                        


Av Maria - 18 november 2009 10:28

Idag dubbelpanerar och steker eleverna hajmalfilé, gör eget potatismos, gräddfilssås och grönsaker.

            


Av Maria - 18 november 2009 09:52

Idag dubbelpanerar och steker eleverna hajmalfilé, gör eget potatismos, gräddfilssås och grönsaker.

                  


Av Maria - 17 november 2009 07:49

Idag dubbelpanerar och steker eleverna hajmalfilé, gör eget potatismos, gräddfilssås och grönsaker.

                

Av Maria - 16 november 2009 15:51

Eleverna bakade hönökakor.

         

  

Av Maria - 16 november 2009 12:16

Idag dubbelpanerar och steker eleverna hajmalfilé, gör eget potatismos, gräddfilssås och grönsaker.

                  

Av Maria - 16 november 2009 12:13

Idag har eleverna tillagat potatisgratäng, stekt kött och gjort sallad. När de gjorde gratängen fick de välja mellan tre olika fetthalter. Köttet vi stekte var benfri fläskkotlett.

    

Presentation


Hej!
Denna blogg skapades av mig maj 2009. Jag heter Maria Hagblad och undervisar i hem- och konsumentkunskap på Vallaskolan i Sala kommun. Här publicerar jag vad vi gör och olika recept. Sidan har också en mängd användbara länkar.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

38 besvarade frågor

Länkar

Hitta recept

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards