Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 1 november 2009 12:38

  

Via den länk hittar du konsumentverkets lektionsbank:

http://www.konsumentverket.se/Skola/Lektionsbanken/?WT.ac=ext-skolaungdom-artikelpuff-pressmeddelande


Här får man tips om upplägg av lektioner i konsumentkunskap.

Av Maria - 1 november 2009 12:20

http://www.ungkonsument.se/


  

Konsumentverket och Konkurrensverket har skapat en ny sajt som vänder sig till tonåringar. Syftet är att hjälpa dem att bli smartare konsumenter.



De har har delat in sajten i fyra avdelningar:

  • Dina rättigheter
  • Dina pengar
  • Reklam
  • Handla schysst

Under avdelningen Dina rättigheter står t ex hur man ska göra om man vill reklamera en vara eller vad som gäller när man handlat på Blocket.

Dessutom finns temaavdelning som handlar om att handla på nätet, att flytta hemifrån och konkurrens.


Denna sajt blir perfekt att använda för mina elever i år 9 när vi arbetar med konsumenträtt nu efter höstlovet!

http://www.ungkonsument.se/

Av Maria - 1 november 2009 12:16

Var ute en sväng till Österskog för att plocka svamp. På kort tid fann jag en hel del trattisar. Så i kväll med det kalvfärsbiffar med svampsås.

    


Presentation


Hej!
Denna blogg skapades av mig maj 2009. Jag heter Maria Hagblad och undervisar i hem- och konsumentkunskap på Vallaskolan i Sala kommun. Här publicerar jag vad vi gör och olika recept. Sidan har också en mängd användbara länkar.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

38 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Hitta recept

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards