Alla inlägg under augusti 2011

Av Maria - 19 augusti 2011 13:51

Idag har eleverna lärt sig koka pasta. De gjorde en god pastasallad med en mezesås samksatt med vitlök och salladskrydda.

       

Av Maria - 16 augusti 2011 21:00

Under studiedagarna arbetar vi främst med våra pedagogiska planeringar. Jag och mina kollegor på Ekebyskolan arbetade ett par dagar i juli med dessa och nu kompletterar vi dessa med en elevdel. Vi har också gjort våra lektionsplaneringar utifrån dessa. Igår hade vi en halv studiedag med Helena Moreau.


I fredags hade vi en mycket bra föreläsning med John Steinberg http://www.steinberg.se/

http://www.facebook.com/#!/johnsteinberg2

Ska ni anordna en bra studiedag kan jag varmt rekommendera en föreläsning med John. Han pratade om ledarskap. På hans hemsida finns en mängd bra tips och man kan anmäla sig för gratis tips och filer. Jag har lånat hans bok: "Att vända en klass från oro till fokus" och vill också läsa "Lektionen är helig".


Nytt för mig detta läsår är att jag får ansvar för nya mentorselever. Jag lämnade ifrån mig en nia och går nu in i en åtta. Det kommer att bli kul men en viss anspänningen känner jag. Jag vill verkligen att det blir så bra som möjligt.  


Imorgon  blir det lite beställning och sedan ska vi fortsätta med våra pedagogiska planeringar. På torsdag är elevernas första dag. 

Presentation


Hej!
Denna blogg skapades av mig maj 2009. Jag heter Maria Hagblad och undervisar i hem- och konsumentkunskap på Vallaskolan i Sala kommun. Här publicerar jag vad vi gör och olika recept. Sidan har också en mängd användbara länkar.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

38 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Hitta recept

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards