Alla inlägg under december 2011

Av Maria - 14 december 2011 15:30

Idag hade jag sista lektionen med 9A1 och 9A2. Det vi gjorde var att se en film från FLOD om reklam - "Mediadjungeln - om reklam". Efter filmen arbetade i grupp och redovisade resultatet inför klassen.

Länk till uppgiften:


https://docs.google.com/document/d/1g-BlhKZJQ3AYfeX3G4GFeYEvCIvwUR7TRnjeRAqPGW0/edit

Av Maria - 13 december 2011 16:30

Idag åt eleverna sin egentillagade julmat och julbröd med inbjudna gäster.

                         

Av Maria - 12 december 2011 21:20

 

Konstfullt och ovanligt vikta linneservetter fyller paradvåningen i det Hallwylska museet från 17 februari. Den internationellt erkände experten och forskaren i servettbrytning, Joan Sallas, viker och monterar servettkreationer av hårdstärkt linne på plats i museet.
 
Se hur han gör:
 
Kanske något för nyårsdukningen...
 


Av Maria - 12 december 2011 15:09

       

Av Maria - 12 december 2011 15:06

Idag tillagade eleverna ost- och skinkpaj. De använde rester av julskinkan. De var nöjda med sina pajer och tyckte de var goda.

         

Av Maria - 9 december 2011 14:05

Idag åt vi alla rätter och bröd som eleverna gjorde förra veckan. Vi åt tillsammans med ett par inbjudna gäster. Allt smakade mycket bra.

           

Av Maria - 9 december 2011 11:25

                                             

Av Maria - 9 december 2011 11:15

Här har jag publicerat några städmanualer som kan användas i undervisning och som hemuppgift:

https://docs.google.com/document/d/1_Sy0OfxEDlEpR_8i4gpGZc8siYICgXCmiwHtTrSAZDk/edit


Presentation


Hej!
Denna blogg skapades av mig maj 2009. Jag heter Maria Hagblad och undervisar i hem- och konsumentkunskap på Vallaskolan i Sala kommun. Här publicerar jag vad vi gör och olika recept. Sidan har också en mängd användbara länkar.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

38 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Hitta recept

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards