Alla inlägg under maj 2013

Av Maria - 9 maj 2013 20:01

       

Av Maria - 9 maj 2013 19:58

         

Av Maria - 9 maj 2013 19:54

         

Av Maria - 9 maj 2013 19:45

Har hittat en bra app som heter tillsatsappen. Den är gratis. Tänk vilken bra hjälp man kan ha av denna app!  Det underlättar i tillsatsdjungeln.

 

Av Maria - 9 maj 2013 14:08

Är du sugen på något sött? Orkar du inte baka eller ta dig iväg för att köpa något sött? Tycker du om brownies och kladdkaka? Då är detta recept något för dig! Du rör ihop ingredienserna i en kopp och gräddar i micron på ett kick.



Ingredienser

4 msk vetemjöl

4 msk socker

1 tsk vaniljsocker

2 msk kakao

1 nypa salt

2 msk olja

3 msk vatten



Gör så här:

1. Rör ihop allt i en kopp. Smeten ska vara slät.

2. Grädda på full effekt i micron i 1-1/2 min. Kakan ska vara lite kladdig i mitten.



Receptet fick jag av min elev Anna Höglund.

 



Av Maria - 8 maj 2013 15:38

Nu är det snart dags för internationella matdagen. Eleverna som läser spanska, tyska och franska lagar och serverar mat från respektive länder. Välkomna för att smaka elevernas goda lunch till en kostnad av 70:-.


Det blir det nionde året vi genomför internationella matdagen. Se här tidigare inlägg:

http://hemkunskapen.bloggplatsen.se/kategori/55766-internationella-matdagen/

 

Av Maria - 5 maj 2013 20:32

Var med när ett rådjur blev styckat. Rådjuret hade blivit påkört och fick nödslaktas. Bosse och Bengt styckade.

       


   
   
   
   
   
   
      
   
   
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


  

Presentation


Hej!
Denna blogg skapades av mig maj 2009. Jag heter Maria Hagblad och undervisar i hem- och konsumentkunskap på Vallaskolan i Sala kommun. Här publicerar jag vad vi gör och olika recept. Sidan har också en mängd användbara länkar.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

38 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Hitta recept

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards