Alla inlägg under november 2016

Av Maria - 9 november 2016 18:15

Under söndagen var jag på matmässan i Stockholm och deltog i fyra olika matlagningskurser. Det vi lagade var; sashimi, pasta med Paolo Roberto, sous vide (=vaccumpackad och lågtemperad lagad mat) samt dessert. Vi fick också lära oss att öpnna ostron.

       


        

 

 
 


    

       

                                 

 

 

  

                    

Av Maria - 7 november 2016 12:00


  Koka pasta


Skinksås



  

Av Maria - 2 november 2016 18:15

Ungdomarna ska få laga följande:


Chiapudding


 

   

 




Kruskagröt

 

     




Marias goda bröd

 

           




Fröknäcke

 

 

         




Bananplättar

 

     




Kikärtsplättar

 

     






Majsplättar

 

     




Rotsaksplättar

         




Svartkålssallad med äpple

 

     





Bönsallad

 

               




Quinoasallad med kyckling

   

             




Ugnsstekt kyckling med rotfrukter

   

           





Linssoppa

 

   

 


Ugnsstekt lax

 

 



Presentation


Hej!
Denna blogg skapades av mig maj 2009. Jag heter Maria Hagblad och undervisar i hem- och konsumentkunskap på Vallaskolan i Sala kommun. Här publicerar jag vad vi gör och olika recept. Sidan har också en mängd användbara länkar.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

38 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Hitta recept

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards