Alla inlägg under maj 2011

Av Maria - 22 maj 2011 21:10

Eleverna i Vallagruppen har haft i uppgift att som grupp tillaga en finare middag. De har planerat, inhandlat och tillagat utan min inblandning. Birgitta och jag var i närheten av arbetet men de skötte allting själva.


De tillagade fläskfilé med rostade rotfrukter, rödvinssås, béarnaisesås och två sorters sallad. Baguetter serverades till maten.

Till dessert; kladdkaka med vispgrädde och glass samt tre sorters bär. Allt var mycket välsmakande och vi var mycket nöjda med eleverna insats.

Eleverna tränande ansvar. samarbete, kreativitet och sin skicklighet.


    

Av Maria - 19 maj 2011 16:33

Idag har vi genomfört vår årligt återkommande Internationella matdag med år 9. Eleverna som läser tyska, spanska och franska lagar mat från respektive länder. Personal, föräldrar och elever är välkomna att äta av den uppdukade buffén till ett självkostnadspris av 70:-.


I år kom kommunens rektorer för att delta i lunchen. Mycket roligt!


Vi ansvariga; Taina Järvinen, Victoria Forsner, Mia Lindné och Maria Hagblad är mycket nöjda med elevernas insats. Allt fungerade kanonbra!

           Sniglar                          

Presentation


Hej!
Denna blogg skapades av mig maj 2009. Jag heter Maria Hagblad och undervisar i hem- och konsumentkunskap på Vallaskolan i Sala kommun. Här publicerar jag vad vi gör och olika recept. Sidan har också en mängd användbara länkar.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

38 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Hitta recept

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards