Alla inlägg under januari 2024

Av Maria - Tisdag 9 jan 10:00

Idag ska ni tillaga stekt ris med strimlad skinka, svamp mm

Recept s.215


Riset är färdigkokt.



 


Först ska vi fortsätta på temat "Släng inte maten". 












Dagens skrivuppgift:


Varför ska vi inte slänga maten? Tänk ur perspektiven Hälsa, Ekonomi och Miljö. Utveckla dina svar så utförligt som möjligt och motivera i flera steg. Vad kan man göra för att minska matsvinnet? Vad kan du göra? Vad kan livsmedelsbutiker göra?Vad kan restauranger och skolkök göra?


Skicka det du skriver till mig i Teams. 




     




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Denna blogg skapades av mig maj 2009. Jag heter Maria Hagblad och undervisar i hem- och konsumentkunskap på Vallaskolan i Sala kommun. Här publicerar jag vad vi gör och olika recept. Sidan har också en mängd användbara länkar.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

38 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Hitta recept

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards