Alla inlägg under augusti 2012

Av Maria - 31 augusti 2012 15:43

Idag pratade vi om betydelsen av att äta en bra frukost. Eleverna såg på en film om frukost. De bakade frukostbullar och kokade gröt.

                 

Av Maria - 31 augusti 2012 12:03

Vi pratade om vikten av att äta en hälsosam frukost. De fick också se en film om frukost. Eleverna bakade frukostbullar och tillagade gröt.

                 

Av Maria - 31 augusti 2012 07:51

Idag pratade vi om betydelsen att äta en näringsriktig frukost. Eleverna fick se en film och sedan bakade de bröd och kokkade göt till sin frukost.

                   

Av Maria - 28 augusti 2012 13:19

Idag presenterade jag ämnet och bra rutiner i köket. Eleverna gjorde en sallad med sås.

                           

Av Maria - 28 augusti 2012 10:59

Idag presenterade jag ämnet och bra rutiner i köket. Eleverna gjorde en sallad med sås.

                                   

Av Maria - 27 augusti 2012 10:28

Idag presenterade jag ämnet och berättade om bra rutiner i köke. Eleverna fick göra en sallad med sås.

                           

Av Maria - 26 augusti 2012 17:08

Igår gjorde jag en bärpaj på stevia strö sötningsmedel och dinkelmjöl som vi hade till middagens dessert. Min väninna som har diabetes uppskattade pajen. Den serverades med lite vispgrädde. Hennes blodsocker låg på en bra nivå i morse, vilket känns mycket bra. Hon bakade en pizza härom kvällen på dinkel och även då låg hennes blodsocker bra på morgonen därpå.

Den söta smaken kändes helt "normal" och hade inte den speciella smak som sötningsmedel brukar ha.

 

Av Maria - 26 augusti 2012 17:04

Jag har testat bagarens vetesurdeg med gott resultat. Ganska dyr var surdegen, straxt under 20:-.

 

Presentation


Hej!
Denna blogg skapades av mig maj 2009. Jag heter Maria Hagblad och undervisar i hem- och konsumentkunskap på Vallaskolan i Sala kommun. Här publicerar jag vad vi gör och olika recept. Sidan har också en mängd användbara länkar.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

38 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Hitta recept

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards