Alla inlägg under september 2018

Av Maria - 28 september 2018 10:31

Rulltårta


Varför baka rulltårta själv?


ValHälsaEkonomiMiljö
Baka rulltårta

       

                          

                         

                       


Köpa rulltårta


  


Läs om 1200 veckor gammal rulltårta.


https://www.expressen.se/nyheter/rulltartan-har-legat-i-kylskapet--i-23-ar/


Tillsatser i mat 


Om tillsatser och e-nummer



Filmrecept

 


https://www.youtube.com/watch?v=Xrrqw5F26k8


Recept i HK-boken s.299






Av Maria - 6 september 2018 12:09
Av Maria - 6 september 2018 09:07

1. Saftkräm






2. Äppelkräm. Jag demostrerar hur man gör.



3. Måltid 




4. Vad gör vi nästa gång?


Ni ska lägga upp maten enligt tallriksmodellen.

     



.




     

    

    

  

                 

  

 

 

 

Redskap till att pressa potatisen - potatispress.

 

 



   

  

 

       



5. Kahoot! om fet fisk



6. Exitticket

 

Presentation


Hej!
Denna blogg skapades av mig maj 2009. Jag heter Maria Hagblad och undervisar i hem- och konsumentkunskap på Vallaskolan i Sala kommun. Här publicerar jag vad vi gör och olika recept. Sidan har också en mängd användbara länkar.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

38 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Hitta recept

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards