Alla inlägg under juni 2009

Av Maria - 23 juni 2009 18:10

Idag har jag gjort dolma. Fyllde vinblad med nötfärs, okokt ris, bladpersilja, lök och kryddor. Kokade dem i en god tomatssås. Det blev kanongott!

Av Maria - 22 juni 2009 19:16

Idag var jag och min mamma till Vallbys friluftsmuseum som ligger i Västerås. Vi hade en solig och trevlig dag. Jag passade på att fotografera köksföremål och interiörer från förr som jag gjorde till en film.

Av Maria - 17 juni 2009 19:58

Nu är gardinerna i stort sett färdiga. Fick mycket god hjälp av Marie - ett stort tack till dig!

Eftersom vi får nya arbetslag till hösten har veckan inneburit flytt till våra nya arbetslagsrum. Jag har också fixat till i mitt arbetsrum, städat förråd och frostat av frysar. Det känns nu skönt att gå på ledighet.

Av Maria - 14 juni 2009 17:51

Måndagen ägnas åt planeringar efter vår matris som är gjord enligt Wretman och Moreus modell. Vi träffas på Ekebyskolan för att planera tillsammans (Valla, Ekeby och Västerfärnebo).


I övrigt blir det flytt till våra nya arbetslagsrum eftersom vi startar nya arbetslag till hösten.

Igår var jag till IKEA och köpte tyg till gardiner. Jag ska sy nya gardiner till arbetslagsrummet. Typiskt nog fanns inte vårt utvalda tyg ( löv, svart/grå/vitt), inte ens de vi valt i andra och tredje hand, så jag valde ett annat tyg (spretiga löv svart/vitt). Jag valde ett tyg som är stormönstrat och förhoppningsvis ger ett lugn.

Av Maria - 14 juni 2009 16:48

Ett extra tack till Emil, Oskar, Arjan, Beyaneh och Sandra för blommor och present.

Av Maria - 14 juni 2009 16:44

Jag vill tacka min klass 9a för den fina blomman. Hoppas att ni får en skön sommar samt ett långt, bra och lyckligt liv. Många kramar till er alla.

Av Maria - 14 juni 2009 12:21

Välkommen till

9:ornas avslutningslunch

Torsdagen den 11 juni kl.14:00

Lokal: Matsalen

Klädsel: vårdad   





Meny


Förrätt:

Sandwich fylld med rökt kött, ost, sallad, tomat och vindruva.


Huvudrätt:

Biffstek, stekt lök, rödvinssky och bearnaisesås, klyftpotatis och blandsallad.


Efterrätt:

Glassbakelse. 


Dryck:

Äppeljuice och hallonsaft.






Personalen i matsalen stod för tillagningen och elever i år 8 serverade maten. Allt var till belåtenhet.

Diplom delades ut till elever som utmärkt sig på något sätt. Eleverna som serverade fick ett presentkort på Bokia.

Av Maria - 1 juni 2009 19:24

Detta är mitt PIM 2 arbete.

Presentation


Hej!
Denna blogg skapades av mig maj 2009. Jag heter Maria Hagblad och undervisar i hem- och konsumentkunskap på Vallaskolan i Sala kommun. Här publicerar jag vad vi gör och olika recept. Sidan har också en mängd användbara länkar.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

38 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Hitta recept

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards